Förkylning

Min tur att bli förkyld
Kände lite i måndags redan.
Eller anaade på träningen.
Kroppen kändes tung.
Orkade inte fullt ut som jag brukar, kände att jag hamna efter hela tiden.
blev tyngre att andas mycket fortare.

Vaknade på Tisdag morgon, Kände att det klia lite i halsen.
Men försvann sen..
Åkte och jobbade i Tibro.
Skön dag lugn och sansad men mycket trevligt.
Träffade en gammal kompis mamma som berätta lite om när vi va små.

När slutet av dagen närmade sig började huvudvärken komma.
Trodde det va att det va konstigt väder

Cyklade bort till Jenny, Tog en promenad på nästan 1 timma och pratade om allt möjligt!
Mysig, alltid så skönt att träffa dig :) även om det inte blir allt för ofta ;)

Kom hem åt lite la mig på soffan och blev alldeles täppt i näsan.
Somnade senare på soffan efter att jag pratat med Min martin.

Vaknade flera gånger i natt av att det klia, hosta och va täppt i näsan!
Hitta lite nässpray och Aureus eller va det heter!
Hjälpte ett tag vaknade sen iallafall vid 6 tiden kände mig helt slut.
Men somna om igen!

Gått hela dagen, varit jätte snuvig och jobbigt hostat och Minsta ansträngning gjorde det värre.
Var också och storhandla så nu har jag mat för minst en månad om inte mer!

Som man måste göra när man bor själv var jag tvungen att laga mat till jobbet i morn och diska.
Helt slut, hostattackerna kom efter.
Usch! Hoppas jag vaknar i morn och det är borta!
Så jag kan träna igen!

Väntar nu på Samtal från min Martin, Hoppas han ringer snart!


Är ni rädda för svininfluensan? Bara en tanke, alla tror ju att så fort man blir sjuk så är det de..
Det är ju förkylningstider och influensa tider nu!

Hoppas ni klarar er alla andra!

Nu blir det En kopp te och Gosa ner mig isoffan och kika TV!

Ha det fint :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0