REFLEXER

Ikväll, Fredag den 28/8 blev en kille på körd.
han hade gått längs med vägen runt 21.30 tiden. Säkert utan reflex!
Personer hade sett pojken och ringt polisen, som var på väg till platsen precis innan olyckan skedde.
Men hann inte dit i tid. Han vårdas i allafall på sjukhus nu enligt
www.na.se
Hoppas han klarar sig
Vet ju inte om han hade reflex.
Men om han hade haft det tror jag att bilarna hade sett honom tydligare och bättre.

Kan inte sverige dela ut reflexer "gratis" till alla via post, bensinmackar, affärer.. Ja överallt.
Dom kan använda våra skatte pengar till det och rädda liv!

Vi kom ca 10 min efter att det skett. blåa lampor som lyser upp himlen och blinkar tydligt från alla håll.
Vägen var avstäng från båda håll och klart man blir orolig.
Dom otäcka rysningarna som går igenom kroppen när man vet att någons liv står på spel.
Och Stackars förare som körde på grabben!

Säger bara det Reflexen borde vara helt gratis och delas ut av staten och våra skatte pengar!
Detta var några mil utanför Askersund.

Klart att mitt i allt så startar inte bilen när bilkön väl slutat.
Martin blev sen till jobbet, men vi fick i allafall hjälp att bogsera bilen till en mack.
Där vi senare fick igång den efter några försök, olika bilar och startkablar..

Är tillbaka hos Martin, var lite rädd när jag körde tillbaka själv ifall det skulle komma en människa gående mitt på vägen igen!

dax att sova lite, ska snart hämta min Martin på jobbet!

Men tänk på det när ni är ute och går på kvällen.
ANVÄND REFLEX. Jag lovar, Man Syns MYCKET BÄTTRE.
Tänkt på erat liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0