A1

Som de som kikar in på min blogg vet, är ju jag inte den bästa på att uppdatera.
 
 
Men mer än en månad på jobbet i Norge har gått.
Jag har jobbat natt och insett att det vill jag göra mer, så har meddelat cheferna det. och ska få mer nattturer.
Vilket innebär mindre veckodagar att jobba på!!
 
 
En annan sak som dök upp i brevlådan härom dagen var Beslut om beviljad A1.
Vilket ska innebära att jag tillhör svensksocialförsäkring. Jätte bra!!
Sen då??  Hur kan jag tillhöra svensk social försäkring när jag jobbar i Norge och skattar där?
Betalar arbetsgivaren i Norge in till Sverige då för min sjukvård? för jag skattar ju fortfarande fullt.
 
 
Vad händer om jag jobbar extra i Sverige? Eller om jag inte jobbar något i Sverige??
Måste jag jobba ett visst antal procent för att det ska va giltigt??
Tusen frågor kommer upp, funderingar. Man vill ju inte få restskatt sen!
blir ett samtal till utlandsskattekontoret!!
 
 
I övrigt trivs jag jätte bra med kollegorna.
Men nu har jagvarit borta i 5 dagar hemifrån och det blev lite för mycket faktiskt.
Inte så många dagar på rad och inte extra pass på helg igen! :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0