Tiden går fort

Tiden den går fort. Har snart jobbat i Norge i 2 år. 
Har delvis lärt mig norska men även lite danska. 
 
A1 intyget har jag inte helt förstått mig på än. 
Men fick en fin skatteåterbäring från Norge 2016,  då jag klassades som pendlare. Fick vänta till oktober för utbetalningen, men de var det värt!  
 
November 2015 flyttade hela fredrikstad sjukhus till nybyggnation i Sarpsborg kommun. Kalnes Sykehus. 
Det har vart en tuff och spännande period. 
Helt plötsligt fick man en ny arbetsplats där ALLA var "NYA" igen och de var också  mycket  vikarier för att täcka upp bemanningen i början. 
Ett nytt sjukhus innebar att vi fick skapa oss nya rutiner, organisera och planera vart utrustning och saker skulle vara. 
Det var mycket springande fram och tillbaka för att hitta saker man behövde.  Vilket tog mycket energi. 
Men ack vad vi kämpade på. Vi gav oss inte. 
 
Själv började jag på en ny avdeling för mer avancerad hjärtmedicinsk vård.  Spännande och återigen  mycket nytt jag har lärt mig
Idag måste jag säga att jag är stolt över allt arbete vi har gjort och vad duktiga vi varit som byggt upp ett nytt sjukhus på insidan. Förslag, förbättringar och förändringar har skett kontinuerligt och de är inte lätt alla gånger och de pågår fortfarande.
 
Men snart är dags för mig att återvända hem. Jag ångrar inte en dag att jag åkte till Norge och jobbade, jag har fått så mycket ny erfarenhet.  
Men jag vill inte flytta dit och det tar för mycket energi och pendla på 50%, med övernattning i Norge. 
Så därför blir de att återgå till fasttjänst i Sverige och  jobba extra via sjukhuset bemanning på Kalnes istället. 
 
Nya äventyr igen. Börjar på en Intermediär avdelning på NÄL i Trollhättan. 
En step-down/step-up till intensiven. 
Spännande och skrämmande!  Men ser framemot det!
 
<3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0